ÁRAINK És a Könyvelőváltás
Az alább feltüntetett könyvelési díjak tájékoztató jellegűek, minden esetben egyedi megállapodás tárgya a vállalási díjunk!
Vállalkozási forma | Ft/hó-tól |
Egyéni vállalkozó teljes körű könyvelési feladatok ellátása | 30.000,- |
Betéti Társaság könyvvitele | 30.000,- |
Egyszerűsített végelszámolás | 250.000,-től |
Kft | 30.000,- |
ún. Alvó cégek | 30.000,- |
Bérszámfejtés személyenként | 3.500,- |
Bevallások cégeknek és magánszemélyeknek benyújtással együtt | 45.000,- |
Adótanácsadás alkalmanként és óránként | 18.000,- |
A fenti árak a fizetendő árak, Áfa és egyéb költség felszámítása nincs a megállapodott összegekre.
Áraink kialakításánál jelentősége van annak is, hogy az adott vállalkozás milyen adózási formát választ, mert pl. egyéni vállalkozó esetén lehet átalányadózást – tételes adózást – KATA szerinti adómegállapítást választani. Nyilvánvaló, hogy egy KATA szerint adózó ügyfél esetén a munkánk lényegesen kevesebb, mint a tételes adózási módot választó magánszemély esetén, de tévedés azt hinni, hogy ekkor bizonyosan nincs szükségünk könyvelőre (erről az aktualitásoknál írok részletesen).
A könyvelői szolgáltatásaink árképzése a legtöbb esetben egyedileg kerül megállapításra így fordulhat elő az, hogy az egyik Kft-nek 30.000.- Ft-ért végezzük el a teljes könyvviteli szolgáltatást, mert valóban ötven alatti tételt kell könyvelni, és alkalmazottai sincsenek, míg a másiknak akár 130 ezer forintért. A magasabb díjunk viszont jelentősen több munkát is takar. A második vállalkozás egy büfével együttesen működő étterem, ahol négy pénztárgép működik, fizetni lehet készpénzzel, bankkártyával, VIP-kártyával, Erzsébet utalvánnyal, és un. Szép-kártyákkal is. A szállítói számlák száma jóval meghaladja a havi 100 darabot, és a számlán szereplő tételek áfa tartalma három csoportba oszlik (5, 18, 27 %-os). Ezen felül a számlát tételesen kell átvizsgálnunk, mert azon vegyesen szerepelnek olyanok, melyeket az áruk között kell könyvelni, míg a másik része alapanyagnak minősül, de vannak tisztítószerek és egy éven belül elhasználódó eszközök…..stb. Melyek külön számlákon könyvelendőek. Az alkalmazottak száma is 15 és 20 fő között mozog, jelentős a fluktuáció és az egyszerűsített foglalkoztatottak aránya. Egyértelmű, hogy a két cég nem azonos kategória, a könyvelés és bérszámfejtés munkaigényessége is más. Ezért fontos a személyes találkozás, ahol ezeket a kérdéseket meg lehet beszélni. Mindenkor a munkaigényesség határozza meg a díjunkat, és nem pedig az árbevétel nagysága. Az az alapelvünk, hogy az árbevétel realizálása a Megbízónk feladata és lehetősége, de ugyanakkor a kockázata is, ezért tisztességtelen lenne, ha ennek alapján határoznánk meg a munkadíjunkat. Csak a munkánk ellentételezése az igényünk, az pedig közvetlenül nem függ az elvállat cég bevételétől. Tény, hogy nagyobb és összetettebb vállalkozás esetén a feladatunk is bonyolultabb és ez jelentkezik az árban is, függetlenül a könyvelendő bizonylatok számától.
Nagyon sok esetben a potenciális ügyfelek úgy gondolják, hogy telefonon lehet pontos árat mondani, de ez felelőtlenség lenne részünkről, mivel gyakran előfordult már, hogy a havi néhány számla könyvelésére tett szóbeli ajánlatunk után a személyes találkozáskor derült ki, hogy a 10 db számla havonta valójában, 3 alkalmazottat foglalkoztató, két pénztárgéppel rendelkező Kft volt, és egy olyan havi Áfa bevalló cég aki cégautóval is rendelkezett, vm. rendszeresen állított ki kézi nyugtát, két bankszámlája és jelentős házi pénztára volt.
Ez a telefonos tájékozódás olyan a könyvelési díjjal kapcsolatban, mintha a cipőboltot felhívom mert meg akarom tudni mennyiért vehetek olcsón jó minőségű cipőt, de a bolt vállaljon garanciát arra, ha oda megyek annyit fogok fizetni amit a telefonban mondtak, bár én nem az ötezer forintos cipőt kérem, hanem a húsz ezer forintosat.
Ugyanakkor az is teljesen reális igény, hogy a Vállalkozó tudni akarja milyen anyagi vonzata van a könyvelési munka végzésének, hiszen azt neki hónapról hónapra ki kell tudni termelni, és a könyvelési piacon nagyon nagyok az árkülönbségek. Ezért nem is lehet csodálkozni azon, hogy a leendő ügyfelek szinte rögtön a bemutatkozás után azt akarják tudni, hogy mennyiért vállaljuk el a könyvelését egy pl. Kft-nek. Gyakran elképedünk munkatársaimmal és szakmabeli barátaimmal azon, hogy egyes irodák milyen elképesztően magas árszínvonalon dolgoznak, és mégis vannak jelentős számú ügyfeleik. A másik véglet viszont az, amikor olyan alacsony áron vállalják el a munkákat, mely alig haladja meg a nyomtatási költségeket. Véleményem szerint azonban kezd rendeződni a könyvviteli szolgáltatással kapcsolatos piac, a legálisan működő és szakképzett szakembereket foglalkoztató vállalkozások egyre inkább közelednek egymáshoz az árakat tekintve. Aki pedig mégis úgy gondolja, hogy a legolcsóbb könyvelőt választja annak ellenére, hogy nem kap számlát, és nem győződik meg arról, hogy milyen képzettségű és felkészültségű szakemberre bízza az életét meghatározó vállalkozását, az vállalja ennek minden következményét. Aki számlaképes könyvelő, az hivatalosan, a hatóságok felé bejelentve dolgozik. Ezt pedig csak úgy teheti, ha igazolja a szakképzettségét, rendelkezik regisztrációs igazolvánnyal és részt vesz az éves továbbképzéseken, … no és persze megfizeti az adót is, mert a könyvelők sem kivételek ez alól.
Tisztelt Vállalkozó!
Az Ön döntésén múlik, hogy kit választ könyvelőjének. De kérem figyeljen arra, hogy olyat válasszon, aki Cégének színvonalát emeli, megfelelő szakképesítéssel és gyakorlattal rendelkezik, és munkáját hivatásnak tekinti.
Amennyiben erre alkalmasnak találja Irodánkat, úgy kérem hívjon minket, a részletek megbeszélése érdekében.
Sokan félnek a könyvelőváltás év közbeni váltásától, de ez semmilyen fennakadással nem jár és nem is járhat, még abban az esetben sem, ha másik könyvelési programot használt az előző könyvelője. Az előző könyvelőnek át kell adnia – törvényi kötelezettség – a meghatározott iratokat, főkönyvi kivonatot, főkönyvi kartonokat, bevallások másolatát….. egyéb iratokat, és zökkenő mentesen vezetjük tovább a számviteli nyilvántartásokat. Önnek semmilyen más teendője nincs, mint felvenni velünk a kapcsolatot, és iránymutatásunk alapján a megfelelő dokumentumokat elhozni részünkre. A mai modern világban már célszerű elektronikus adathordozón (pendrive) is elkérni az anyagot, hiszen az a vállalkozásának adatait tartalmazza, és megfizette annak a rögzítését.